На зорі виникнення автомобілебудування не існувало правил та обмежень щодо безпеки пасажирів та оточуючих. А багато деталей для машин створювалися майстрами вручну. Кількість автомобілів, що випускалися, була значно меншою, ніж у наш час. Основним матеріалом для виготовлення авто був метал. Всі ці фактори сильно впливали на різноманітність дизайну автомобілів минулого та їх неординарний зовнішній вигляд.

До середини 20-х років ХХ століттяв дизайні автомобілів вгадувалися форми кінних екіпажів. Машини, що випускалися ізсередини 20-х до середини 30-х років, були виконані у стилі Art Deco. Автомобільний дизайн перекликався з основними асоціаціями про машину – динамікою, потужністю та швидкістю.

Промисловий дизайн автомобілів

Duesenberg Model J 1933

На зміну Art Deco прийшов Streamline Moderne. Він характеризувався обтічно формами, накладеними на значні розміри автомобіля.

Дизайн автомобілів

1939 Lincoln Zephyr fastback

У 50-х роках для автомобілів характерні були метафоричні форми кузова. Вони нагадували початок космічної ери людства. У лініях авто вгадувалися елементи дизайну літаків та ракет.

Дизайн машини

Ford thunderbird 1965

У середині 70-х років у моду увійшла розкіш та неокласичний стиль. Характерним представником цього стилю є чотиридверний седан американського виробництва Marquis Brougham 1973 року.

Промисловий дизайн автомобіля

1973 Marquis Brougham 4-door sedan

До кінця двадцятого століття була змінена конструкція двигуна, що спричинило зміну вигляду машини. Вісімдесяті роки можна вважати революцією у зовнішньому вигляді автомобілів. На зміну квадратним формам прийшли більш округлі. На перший план під час створення дизайну виходять закони аеродинаміки. Обтічність дозволяла значно знизити витрати бензину, що було особливо актуально (наприкінці сімдесятих років світ накрила друга хвиля бензинової кризи).

Автомобільний дизайн

Ford Sierra 1982 року та Audi 100 C3

Характерними представниками нового стилю є Ford Sierra 1982 та Audi 100 C3. У 90-ті роки основою дизайну автомобіля залишалися отримані у 80-х округлі форми, які стали ще більш тонкими та плавними. Цього результату вдалося досягти завдяки використанню комп’ютерних технологій проектування, які у цей період стають масовими.

1997 року вийшов Ford Ka. У його дизайні вперше використовувався геометричний стиль «Нова грань». Ця машина була піонером нової – «геометричної» або «комп’ютерної» форми кузова. До кінця 90-х років максимальна округлість (стиль біодизайн) змінюється поєднанням округлих та гранованих елементів.

Дизайн авто

Ford Ka 1997

Завдяки глобалізації автомобільної галузі на другий план відійшли закрилки, масивні решітки радіатора, понтонні дуті форми. В силу набув раціоналізму, який стимулював пошук нових, зручніших форм. Сьогодні автомобільний дизайн характеризується потягом до безпеки, турботою про екологію, а також впливом комп’ютерних технологій.

Компанія KLONA спеціалізується на промисловому дизайні. Якщо у вас є інноваційні ідеї у сфері автомобілебудування – зверніться до нас.

На сьогоднішній день, після всіх еволюцій та ухвалення законів про безпеку, дизайн автомобіля залишає не дуже багато маневрів для змін. Існують певні фірмові особливості, що асоціюються з національним походженням брендів. Французький стиль легкий, трохи фривольний, німецька – стримана і пропорційна, корейська – яскрава з живими викривленими лініями. Окремо стоїть посткласика на кшталт Mini або Fiat 500.

Створення дизайну машини: співвідношення розумного з можливим

У зовнішньому автомобільному дизайні є пропорції. Неправильний підхід – це надто довга передня або задня частина машини. Колеса повинні бути пропорційні загальному розміру та виділятися візуально, тому що весь обсяг спирається на них. Це спрацьовує не лише з технічного погляду, а й із психологічного. Чим більша опора – тим більше до неї довіри.

Складність у створенні індустріального дизайну автомобіля для масового виробництва полягає в тому, що моделі повинні відповідати заданим габаритам, розмірам двигуна, коліс, об’єму вільного простору в салоні. Існує багато обмежень, будь-яка велика зміна може призвести до переходу автомобіля в інший ціновий сегмент. Ще один важливий аспект, який стоїть на шляху інновацій – законодавчі обмеження. Висота даху, розміри фар та дзеркал – параметри, які обумовлені законами та вимогами до безпеки. Дизайнери не можуть їх міняти.

Автодизайн

Chris Labrooy – Tales Of Auto Elasticity

Якщо говорити про компактні масові автомобілі, то при створенні та виробництві продукту, головне – найбільша економія при отриманні максимального прибутку. Насамперед, це стосується жорстких вимог до двигуна та аеродинаміки, а цей фактор у свою чергу впливає на дизайн. Невеликий двигун передбачає невисоку потужність такого автомобіля, за рахунок чого зменшуються колеса. Сам автомобіль теж стає меншим.

Під час роботи дизайнери постійно шукають нові шляхи вдосконалення автомобіля. Існує споконвічне бачення кращої концепції рішення. Воно може трансформуватись під час роботи над машиною. Важливим фактором є вимога забезпечити якнайбільше простору в салоні при невеликих габаритах авто. Створити дизайн інтер’єру машини складніше ніж дизайн зовнішнього вигляду. Зробити дизайн машини зручним та красивим важко через вирішення багатьох питань пов’язаних з ергономікою та практичністю.

Промисловий дизайн автомобілів: погляд у майбутнє

1. Модульне конструювання автомобілів. Про цю технологію люди мріяли ще на початку ХХ століття. Її сенс у тому, щоб на універсальну платформу-шасі можна було одягати корпус авто. Таким чином, купивши одну платформу можна обзавестися декількома автомобілями різних форматів (спорткар і кроссовер, наприклад). У 2002 році General Motors презентували концепт такої універсальної платформи під автомобіль і продовжують працювати в цьому напрямку (концепти Hi Wire і AUTOnomy). Очікується, що в недалекому майбутньому ця технологія стане реальністю і буде доступною для людини із середнім прибутком.

Промдизайн автомобілів

2. Фарба та емаль нового покоління. Nissan вже давно експериментує з антивандальною фарбою, модель Murano сама загоює невеликі подряпини корпусу. У майбутньому більшість автомобільних марок візьмуть цю технологію на озброєння.

3. Проеціювання даних на лобове скло. Технологія, розроблена для авіації, є актуальною і для авто. До 2020 року очікується, що серійні автомобілі будуть обладнані повнокольоровими хед-ап (з англ. – голову до верху) системами. В ідеалі на скло можна буде проектувати не лише дані про внутрішні параметри автомобіля, але й навігаційну інформацію про навколишні об’єкти. На лобове скло будуть виводитися дані з приладів нічного бачення. Все це дозволить повністю змінити дизайн салону автомобіля та дизайн приладової панелі машини. Наразі розробки у цій сфері ведуть Harman Interactive, Tesla, Toyota та BMW.

4. Гідрофобні вікна. Ще одним досягненням майбутнього мають стати гідрофобні вікна, які відштовхують воду і запобігають запотіванню. Одним із перших автомобілів, який використовує цю технологію, є Kia Cadenza 2014 року. У майбутньому ця функція стане дуже поширеною.

5. Машини без водія. Google, Uber, Tesla, Apple, General Motors, Volkswagen, Audi, BMW, Volvo, Nissan – всі вони займаються створенням автомобілів, які можуть пересуватися без водія. Зараз існує два напрямки розробки: для використання як таксі та для стандартного використання. Перші характеризуються невеликими габаритами та більш футуристичним дизайном. Другі мало чим відрізняються від інших сучасних автомобілів.

Промдизайн машин

Автомобіль, який був представлений Google у 2014 році, не був обладнаний кермом та педалями, він розрахований на 2 пасажирів. Дізайн машини відрізняється від звичайних авто формою та розміром. Творці серед переваг такого транспорту називають підвищення пропускної спроможності доріг за рахунок звуження ширини смуг доріг.

Дизайн автомобілів google

Автомобілі-безпілотники Google (двомісний та стандартний)

6. Ера пластику та карбону. Пластик стає популярнішим і використовуватиметься не тільки в дизайні салону авто. Кузовні панелі, силові елементи шасі, шини, пружини підвіски – всі ці елементи виготовлятимуть із пластику. Наприклад, у Ford GT каркас виконаний із вуглепластику, а панелі кузова – з карбону.Корпорація Bridgestone розробила новий дизайн автомобільних покришок (аналогічні розробки є і у гіганта Michelin). Вони зроблені на основі пластику і їм не потрібне повітря. Такі покришки не бояться проколів, важать менше, коштують дешевше і можуть прослужити довше за звичайні шини.

Дизайн автомобільних дисків

7. Нові види палива. Вище вже згадувалося про те, що внутрішня будова автомобіля впливає на його зовнішній вигляд. Чим легша конструкція автомобіля – тим менше бензину він поглинає. На початку 2016 року Пежо та Сітроен презентували інноваційну розробку – прототип авто з двигуном на стиснутому повітрі Air Hybrid. Машина виглядає обережно і є надзвичайно економічною.

Промисловий дизайн авто

Ще одним автомобілем майбутнього став концепт Toyota FCV Plus, презентований наприкінці 2015 року на Токійському автосалоні. Зовнішній вигляд машини дуже сучасний, як і сама ідея – авто на водневому двигуні здатне не тільки забезпечувати енергією себе, але й виробляти додаткову (з можливістю поділитись нею). Дизайн автомобільних дисків відрізняється оригінальним підходом (коло, вписане в трикутник) та наявністю всередині кожного з коліс електромотора.

Дизайн машини

Індустріальний дизайн автомобілів майбутнього: огляд кращих рішень

BMW та безпілотний автомобіль майбутнього. Vision Next 100 – концепт, який був презентований на початку 2016 року. Він має продемонструвати, як зміниться автомобіль у найближчі сто років. Окрім модерного зовнішнього вигляду його особливістю є можливість працювати одночасно у двох режимах – безпілотному та стандартному. Конструкція автомобіля за задумом творців зможе трансформуватися, підлаштовуючись під водія. Це відбувається завдяки наявності зовні та всередині машини 800 рухомих трикутних елементів кузова. Таким чином, авто зможе збільшувати та зменшувати ширину колісної арки.

Концепт Cadillac WTF – автомобіль із ядерним двигуном. Цей автомобіль майбутнього працює на торі. За твердженням творців він є одним із найбезпечніших радіоактивних елементів. 8 грамів такої речовини вистачить цьому автомобілю, щоб пропрацювати все життя власника (термін служби – 100 років). Футуристичний дизайн машини нагадує швидше космічний корабель, ніж просто автомобіль і перегукується з роботами Сальвадора Далі.

Дизайн автомобіля концепт

Форма кузова схожа на зміїну мову або стрілу, що роздвоюється посередині. У концепту – 24 колеса, по 6 із кожної з 4 сторін. Завдяки особливим підходам конструкція вийшла дуже гнучка, використовуючи рухомі елементи корпусу, автомобіль зможе трансформуватися, змінюючи свою форму. Реактор розташований у задній частині машини.опитування щодо безпеки такого авто залишаються без відповіді. Що відбуватиметься під час аварії, як провести краш-тести? Однак не виключено, що ця ідея може стати реальністю через 50 років.

У січні 2016 року був представлений концепт автомобіля Lo Res, який створили в Нідерландах. Його особливість у зовнішньому вигляді, який дуже мало схожий на те, що прийнято називати автомобілем. Дизайн автомобіля – абстрактна структура та чисті форми.

Концепт автомобіля

Студенти з університету Ейнховена в Нідерландах розробили метровий прототип автомобіля, який працює на мурашиній кислоті(де міститься водень). Готовий повнорозмірний прототип студенти обіцяють показати у 2017 році. Варто відзначити, що Audi, Toyota, і Honda презентували свої авто на водневому паливі, але цей проект буде дешевше втілити в життя.

Особливості дизайну автомобілів: увага до деталей

1. Цифрові вентиляційні отвори Audi TT. У 2016 році вентиляційні димарі автомобілів оснастили цифровими технологіями. Це невеликі РК-екрани та регулятори, якими можна регулювати температуру, повітряні потоки в салоні автомобіля.

2. Концепт Lexus LF-SA виконаний у стилі орігамі. Увага приковує грати радіатора, яка схожа на атакуючу зграю пірань.

Концепт автомобіля lexus

3. Дифузор Ford GT який встановлений у задній частині виглядає як невеликий ядерний реактор. Задні ліхтарі нагадують сопла ракетного двигуна, що працюють на повну міць.

Промисловий дизайн машин

4. Творці Lincoln Continental 2016 теж приділили увагу ліхтарям, які у поєднанні з хромом виглядають надзвичайно яскраво. На прикладі цієї машини видно, що можна зробити акцент на задню частину авто, і вона все одно виглядатиме круто.

Дизайн машини

5. Концепт Nissan Sway чимось схожий на Lexus LF-SA. Його можна порівняти з яструбом, який нападає на видобуток. Особливість дизайну машини в тому, що Широ Накамура зробив авто схожим на великий автомобіль, при тому що Sway – малолітражка. Цей ефект досягається завдяки незвичайним боковим хвиль на кузові, які й створюють оманливе враження про великі габарити авто.

Дизайн nissan

6. У дизайні Nissan Maxima 2016 V-подібний дах дозволяє досягти ефекту “дизайн-рух”,коли здається, що машина рухається, хоча вона стоїть. Цей прийом часто використовують під час створення спортивних автомобілів.

Промисловий дизайн автомобілів

7. Дизайн салону машини Volvo XC90 відрізняється великою кількістю витончених деталей. Наприклад, скляною ручкою перемикання швидкостей, яку Volvo створила скляна компанія Orrefors (одна з лідерів світової скляної галузі).

Дизайн салону авто

8. Наразі складно уявити салон машини без інформаційного екрана. Але не всі вони відмінно вписуються в дизайн інтер’єру машини. У Fiat 500X 2016 сенсорний екран стилізований під старий телевізор із двома ручками внизу. Такий ретро дизайн виглядає нестандартно та дуже стильно.

Дизайн салону автомобіля

9. Інтер’єром Jeep Renegade 2015 займався Клаус Буссе. Завдяки йому дизайн автомобільних сидінь, дзеркал заднього виду, салонних панелей, килимків, центральних консолей та навіть багажника прикрашений тематичними малюнками. За задумом майстра це дозволяє привернути увагу до тих місць в авто, які зазвичай не дивишся.

Дизайн салону машини

10. Mazda MX-5 Miata виконана в класичному дизайні та дотримується стилю марки. Оригінальність цієї моделі в округлості та дутих крилах машини. Їх доповнює класична оптика і на завершення вийшов не просто автомобіль, а предмет мистецтва.

Класичний дизайн автомобіля

11. BMW i8 2014 можна назвати шедевром дизайну автомобіля. Цей спортивний автомобіль виконаний у футуристичному стилі. У нього динамічні форми та чіткі лінії. Фішкою авто є світлодіодні фари з лазерною технологією червоного та синього кольорів. Завдяки поєднанню із металом від них неможливо відірвати погляд.

Промдизайн машини

12. Концепт Nissan Gripz отримав назву «Емоційна геометрія». Зовнішній вигляд характеризується неординарними лініями, кольорами та поєднанням різних структур. Вони чудово вписуються в загальну ідею дизайну і гарно обтікають задню оптику машини.

Дизайн автомобіля

13. Суперкар Ferrari 488 виграв приз за найкращий дизайн у 2016 році за версією престижного Red Dot Design Awards. Дизайн автомобіля нагадує модель 458 Italia і має часткові посилання до 308 GTB. Завдяки більш досконалій аеродинамічній системі (порівняно з 458 Italia) кузов автомобіля розвиває на 50% більше притискної сили, і створює менше опору повітря.

У дизайні автомобіля впізнаються ретро-нотки. Завдяки виразним бічним повітрозабірникам легко провести паралелі з моделлю 308 GTB, яка випускалася у 70-80 роках. Інші яскраві елементи моделі – великий повітрозабірник, широкий передній спойлер, дуфузор із активними задніми закрилками.

Промисловий дизайн машин

Інтер’єр авто практично не відрізняється від попередніх моделей, але дизайнери оснастили його новими трикутними вентиляційними отворами клімат контролю, сидіннями нового зразка та оновили інтерфейс інформаційно-розважальної системи.

Для створення дизайну авто зверніться до студії промислового дизайну KLONA. Завдяки нашому досвіду, професіоналізму та нестандартним підходам дизайн вашої машини буде неповторним!

Дизайн автомобіля та його вплив на продаж: 10 підходів

Дизайн автомобілів умовно можна поділити на 2 великі аспекти. Перший – це дизайн шоукарів. При їх створенні у дизайнерів багато простору для творчості, а глядачі зазвичай вражені нестандартними підходами та революційними ідеями. Для масового виробництва зазвичай вибираються простіші та класичніші варіанти. Людям подобається дивитися на розкішні футуристичні автомобілі на автосалонах, але вони не завжди готові їх купувати. Зазвичай клієнти орієнтуються на практичність та інтуїтивно віддають перевагу вже знайомим формам. Існують тенденції в дизайні, які є ключовими і до яких регулярно повертаються дизайнери.

1. Tumblehome. Цей термін прийшов з морської інженерії та означає звуження корпусу верхньої частини до низу. Наразі більшість моделей автомобілів дотримуються цього стилю. На початку ХХ століття цей прийом ще не перекочував з кораблебудування в автомобільну промисловість. Тому машини виглядали зовсім не так, як зараз.

Дизайн автомобіля

Приклад недотримання принципу Tumblehome

2. Реалістичний дизайн. Незважаючи на прогрес у розвитку нових технологій та вражаюче красиві машини з футуристичним дизайном, він не підходить для автомобілів масового виробництва. Покупці все ще з побоюванням ставляться до модерних автомобілів і сучасного дизайну, віддаючи переваги більш звичному зовнішньому вигляду авто.

Індустріальний дизайн

3. Баланс реалістичності. При створенні авто для масового виробництва дизайнери намагаються дотримати рівноваги між традиціями та інноваціями. Найкраще продаються нові моделі, які найближче до знайомих форм, але при цьому наділені новими якостями.

Дизайн продукту

4. Squircle – термін, що означає математичну форму – гібрид кола та квадрата. Ця форма дуже популярна при створенні дизайну автомобілів. Найбільше любимо цей підхід німецькими конструкторами.

Приклади промислового дизайну

Приклад використання принципу Squircle

5. Thick-to-Thin (від товстого до тонкого). Це будується на плавних переходах від однієї точки інший. Сюди входить потонання ліній і переходи від темних кольорів до світлих.

Послуги промислового дизайну

6. Прямі лінії кузова є основою майбутнього зовнішнього вигляду автомобілів. Від них дизайн залежить від 65%. При його створенні головним завданням є пошук балансу між грубим та витонченим. Дизайнер докладає всіх зусиль, щоб зробити це без шкоди для зовнішнього вигляду автомобіля.

Дизайн машини

7. Плавні лінії кузова. Ці лінії створюють стиль модельного ряду кожного бренду. Часто автомобільні компанії застосовують плавні елементи кузова у всіх своїх моделях, що дозволяє дізнатися про силует марки навіть при поганому освітленні.

Автодизайн

8. Візуальне божевілля. Цей прийом допомагає автомобільним компаніям привернути більше уваги. З ним асоціюються марки Acura та Lexus. Нові моделі цих марок часто виглядають агресивно та шокуючи. Фахівці сперечаються про ефективність таких підходів. Кажуть, що такий дизайн швидко застаріває, і відповідно потрібні великі вливання для його частого оновлення.

Розробка дизайну автомобіля

9. Стиль пляшки кока-кола. Форма скляної пляшки коли сильно вплинула на дизайн автомобілів. Якщо дивитися на такий автомобіль у профіль, лінії нагадують пляшку. По центру автомобіля елементи кузова (двері та крила) роблять уже, ніж передня та задня частина. Вперше цей прийом було випробувано у 1963 році, коли фірма Studebaker презентувала модель Studebaker Avanti. За ними пішли, а Chevrolet Corvette, Pontiac Tempest та Ford Torino. Відлуння цього стилю все ще можна побачити в моделях Dodge Charger та Dodge Avenger, Dodge Challenger та Chevrolet Camaro.

Розробка дизайну машини

10. Гігантоманія (Land Yacht). Цей стиль зародився в Америці 70-х і характеризується гігантськими елементами кузова. Такі машини споживають багато палива через велику вагу та аеродинамічний опір. Мода на великі машини все ще існує і розвивається паралельно до моди на крихітні економічні смарти.

Дизайн машин – минуле

Lincoln – автомобіль, який найсильніше асоціюється з принципом Land Yacht

Автомобільний дизайн: спірні моменти

Існують дизайнерські рішення , мета яких остаточно не зрозуміла, а користь примарна. Зазвичай це стосується дизайну інтер’єру авто та технічної начинки машини.

1. Проеціювання на дорожню поверхню марки автомобіля при відкритті дверей та світлодіодне підсвічування на порогах автомобілів. Це рішення, швидше за хвальба, ніж насправді потрібна функція.

2. Лампа контролю на панелі приладів eco-режиму. Панель eco-режиму допомагає водію заощаджувати паливо. Лампа спалахує, якщо активувати режим економії і починає блимати, якщо водій різко змінить стиль їзди. При швидкому натисканні на гальмо або газ лампочка починає блимати, таким чином, рекомендуючи водієві змінити стиль їзди. Але більшість автомобілістів кажуть, що такий сигнал швидше дратує та відволікає. Крім того, він спрацьовує постфактум, і апріорі не може допомогти.

Футуристичний дизайн автомобілів

Chris Labrooy – Tales Of Auto Elasticity

3. Велика кількість електронних гаджетів і непотрібних функцій. З розвитком смартфонів та соціальних мереж усередині автомобілів поміщають дедалі більше сенсорних екранів та додаткових функцій. При цьому вони все ще не дуже добре працюють, а багато хто просто відволікає від основного завдання – водіння. Вони також сприяють створенню аварійних ситуацій на дорогах. До таких функцій відносяться:

  • технологія нічного бачення (з проектуванням на екран);
  • інтеграція із соціальними медіа;
  • додаткові навігаційні та інформаційно-розважальні системи.

Прилад нічного бачення – дуже важлива функція, але поки що вона працює як слід. У більшості автомобілів технологія нічного бачення проектує зображення на екран, що знаходиться нижче за лобове скло. Дивитися на нього незручно та небезпечно, як і відволікатися на соціальні медіа за кермом. Купівля навігаційної системи не виправдовує себе, тому що навігатор є в будь-якому смартфоні, і він працює не гірше.

Не припуститися помилок допоможе KLONA – лідер українського ринку промислового дизайну. Зверніться до нас, щоб розробити дизайн машини для вашого проекту. Наперед, назустріч новим досягненням!