Технології тривимірної друку, 3d моделювання і технології 3D маппінга (3d mapping) користуються сьогодні масовим попитом, в основному завдяки своїй доступності та простоті. Створення 3д моделі – кропітка і непростий процес, заснований на застосуванні професійного програмного забезпечення для роботи з тривимірною графікою.

Головна мета 3D моделювання – створення точної і максимально реалістичною моделі. Наскільки реалістичною вийти 3D модель залежить від вибору матеріалів, з яких буде створена текстура об’єкта.

текстурування це

Наложение текстуртекстура – зображення растрове, що накладається на модель (високополігональні або нізкополігональную).

Створює дане зображення в графічних програмах, за допомогою яких текстурі можна надати певну форму, фактуру, рельєф і колір.

Маппінг (або текстурування) – один з найважливіших етапів роботи при побудові 3d моделі. На даному етапі поверхонь моделі об’єкта надаються необхідні якості, для того щоб зробити її більш реалістичною.

Якщо, наприклад, необхідно створити площину і надати їй властивості асфальту потрібно :

  • змінити колір отриманої площини на колір асфальтовій поверхні;
  • для додання асфальту природного блиску створюється спеціальна карта блиску;
  • шорсткість поверхні утворюється за рахунок карти нерівностей;
  • на основі карти відображення створюється відображає здатність асфальтованої поверхні.

Завершивши кожен з наведених вище етапів, ви отримаєте змодельовану площину, що має вигляд натурального асфальту.

Якість маппінга або текстурирования визначається особливою графічною одиницею – Тексілен.

тексель – це певна кількість пікселів, що припадають на 1 одиницю текстури. Підсумкова 3д-графіка визначається такими факторами як формат і дозвіл зображення текстури.

Де застосовується маппинг?

мапінг , Або іншими словами, процес накладення текстур – спосіб надання моделі об’єкта і її поверхні потрібних властивостей, шляхом накладення текстури (графічного зображення) на дану поверхню.

застосування маппінга

Создание текстур

  1. Текстурування, перш за все, призначене для демонстрації матеріалу, з якого створений об’ємний об’єкт.
  2. 3D Mapping дозволяє наочно продемонструвати фізичні властивості об’єкта , Модель якого була створена.
  3. Мапінг дозволяє створити модель відображення і додати інші світлові ефекти, для додання об’єкту реалістичності.
  4. Дає можливість створити малий об’єкт на поверхні 3д моделі – складки одягу, дрібні камінчики, шрами і зморшки на обличчі і ін. Створення таких об’єктів за допомогою полігонів тривалий і дуже витратний процес.
  5. Технології 3D маппінга використовуються також при рендеринге обсягів.

Способи створення текстур :

  • побудова текстури в 2d редакторі – Photoshop, Gimp та ін .;
  • в 3d редакторах для малювання (Mari, 3D-Coat, ZBrush, Mudbox і т.д.);
  • створення текстур на основі процедурних карт;
  • комбінацією різних технік створення текстур 2d і 3d форматів.

види маппінга

Виділяють 2 основних види накладення текстур :

1. Рельєфне текстурирование;
2. MIP-текстурування.

рельєфне текстурування – вид комп’ютерної графіки, що дозволяє надати поверхні 3д-моделі об’єкта насиченості і реалістичності.

Різновиди рельєфного текстурування :

  1. {wpml_trans_unit_39_0_0_0_0_-1_3}Bump mapping – дана технологія дозволяє створити ефект рельєфної поверхні з деталізацією всіх об’єктів дизайну. Цей ефект створюється з використанням одноканальної карти висот в чорно-білому форматі і застосуванням джерела світла. При цьому відбувається віртуальне зміщення пікселів. Так отримують різні по освітленості учасники, світліші і затемнені. Вump mapping застосовують при створенні виступів або глибоких западин.
  2. Normal mapping – метод який змінює нормаль пікселя на базі карти нормалей кольоровий, де такі відхилення будуть збережені як тексель. При цьому карта нормалей використовує три канали текстур, що надає йому високу ступінь реалістичності і точності.
  3. Parallax occlusion mapping – метод локальної трасування променів, який використовується з метою визначити висоти і видимість текселя. Даний метод незамінний у разі, коли необхідно створити велику глибину рельєфу, але не дає можливості деталізації об’єктів і граней.

MIP-текстурування – метод нанесення текстур (3d mapping), при якому застосовуються численні копії одного зображення текстури, але з різним рівнем деталізації.

компанія KLONA з радістю надасть високоякісні послуги тривимірного моделювання, 3D маппінга і 3д-друку .